ambivalent


Som synes så funkar det inte så bra med bloggen just nu. Vilket känns ruttet eftersom det fortsatt trillar in en del besökare som förmodligen mest blir besvikna.

Orsaken till bloggstiltjen är solklar medan lösningen är klurigare. Jag har eg aldrig gillat bloggens nuvarande form utan namn och personliga bilder, det blir bara konstigt. Och det funkar dåligt med urorginaltanken med att blogga – att dokumentera på ett kul sätt som både vi själva och barnen kan titta tillbaka på om 5, 10, 35 år.

Så vad göra?! Acceptera läget och köra vidare i nuvarande form? Lägga ner helt? Byta format (helt lösenordsskyddat förmodligen)? Eller vad? Finns det andra tänkbara lösningar??! Skriv gärna en kommentar om ni har några kreativa förslag.

Ja det är det där jag klurar på. Skriver såklart mer när jag kommit fram till nåt, tills dess blir det nog tyvärr inte så mkt bättre i den här bloggen.

8 responses to “ambivalent

  1. Förstår att det inte är helt lätt. Men du gör väl det mest för barnens skull? Så då är det väl logiskt med lösenord så att du kan skriva vad du vill om dem. Det blir lite synd om oss läsare för du skriver ju så bra, men man kan ju alltid be om lösenordet om det fortsätter som en blogg och då har du lite mer koll på vem som läser. Men sluta inte skriva helt!

  2. Jag tycker det funkar bra. Du har en bra mix av skyddade och ick skyddade inlägg och du kan med fördel ha fler skyddade. En blogg kan vara läsvärd utan bilder också. Sedan förstår jag att du vill ha med bilder ur dokumenteringssyfte. Alla som bloggar vet ju att det går upp och ner i frekvensen på bloggandet, så är det ju. Så fortsätt!

  3. Jag tycker din blogg är skojig, så fortsätt gärna på samma sätt.

  4. Jag förstår dilemmat. Själv lägger jag ner bloggen då vi flyttar hem. Fyller ingen funktion då längre.

    Och på tal om din blogg så hoppas jag och ser fram emot möten oss emellan ”live” då flyttbilen kommit till Sverige-så behöver jag inte uppdatera mig via bloggen längre. Vad sägs om det!?

  5. Hoppas att du väljer att fortsätta. Jag förstår verkligen dilemmat för jag funderar på samma sätt. Mina barn har inte valt att jag skall blogga så därför känns det konstigt att lägga ut bilder på dem men bloggen känns lite opersonlig utan. Och så finns det andra saker jag kanske ”borde” skriva om typ pedagogisk utveckling kreativitet och annat men då känns det fel att vara anonym eftersom det handlar om mitt yrke…

    Svårt det här. Jag skall fundera över sommaren.
    Och om du väljer lösenord hoppas jag att jag får fortsätta föja dig!

  6. Förstår precis. Jag lösenordsskyddar mer och mer för att det inte känns ok att vem som helst kan läsa och för att mina barn inte ska behöva må dåligt sen för att det finns en massa text och bilder om dem på nätet.

    Hoppas du kommer på något smart.

  7. jag hoppas att jag får fortsätta vara med sen när du kommit på någon bättre lösning. kan förstå ditt dilemma dock, det är ju nedrans svårt att kontrollera vem det är som kollar in här – internet är ju ett ställe där man praktiskt taget kan vara totalanonym. Och då kanske det inte är så där jättekul att lägga upp privata bilder på barnen. Hoppas ni har det bra dock ❤

  8. Står själv inför samma dilemma! Men verkar så omständigt med lösenord! Det blir nog att man lägger ner ändå! 😦 Tråkigt men,men….

Kommentera

