schhhhh


Storasysters dörr är stängd och det brukar den inte vara så jag kikar in och undrar vad som händer

Storasyster; Schhhh, jag gömmer mig. Kom in fort!

Jag (går in o stänger dörren); Aha, vem gömmer vi oss för?

Storasyster (funderar lite); Mamma! …och lillebror!

Jag; Aha, varför?

Storasyster; Ehmmm… vet inte.

Jag; Ok, hur länge skall vi gömma oss?

Storasyster (funderar lite); I tre dagar!!

6 responses to “schhhhh

  1. Hej! Jag jobbar med Carlos Rojas för kampanjen -Klart jag ska vara hemma! Där vill vi få fler pappor att ta ut mer föräldraledighet. Carlos är peppad på att prata lite med dig ang ev intervju för hemsidan. Kika gärna på http://www.klartjagskavarahemma.se , och om det låter intressant får du gärna maila.

    Hälsningar Lovisa

  2. Mallisvännerna

    Hur går det med ”stjärnspelet” som ni väl måste hållit på med i en månad nu??? Är jättenyfiken (och har glömt fråga innan).

  3. Underbart! Min tjej gör också sådana saker nu, det handlar mycket om att få grepp om tid. Oftast leker hon att hon ska åka till Tyskland (vi var där på julmarknad i december). När jag frågar hur länge hon ska vara borta ler hon och säger:
    Jag ska sova där i HUNDRA dagar!!!

  4. Du har gratulerat mig för fotbollsmatcher, hockeymatcher och en liten bebis på senare tid så jag får säga stort tack till dig!

    Sen får jag nog också gratulera att för hur malmö spelar just nu, jag önskar att jag var ljusblå i dessa dagar.

  5. Visst är det härligt att höra om de smås tidsperspektiv! 🙂

Kommentera

