världens bästa barnprogram?!


Sambon uttryckte storheten bra; Det är märkligt att ingen ens kommit i närheten av att göra något lika bra sen 70-talet

Storasyster älskar det! Hon kallar det alfabetet även om hon nog vet att det heter fem myror. Här sitter hon och tecknar bokstäver på skärmen. Man blir ju helt lycklig inombords. Och inte bara av nostalgiska skäl, det är ju i sanning en lärorik tv-serie.

4 responses to “världens bästa barnprogram?!

  1. Jag kan se det fantastiska nu som vuxen men som barn verkligen hatade jag Fem myror. Tyckte att dom var fjantiga och upplägget tråkigt. Att dom är fjantiga tycker jag iof fortfarande.

  2. Haha.
    Älskar detta program, vilken nostalgi! 🙂

  3. Tror knappt det finns något bättre. Bullen kanske men det var ju mer ungdomsprogram. Det här ”Hur funkar det” eller vad det heter med Eva från Björne är också bra.

  4. pappabloggen2

    Sandra, jag kommer ihåg känslan av fjant o när jag tittar på det nu så vet jag precis var det var fjantigt men nu kan jag ändå bara se STORHET! Otroligt engagerade och duktiga människor som gjorde tv av dom rätta skälen – kidsen skulle ha kul på riktigt o ändå lära sig nåt.

    Nathalie, samma Nathalie som ofta hälsade på i gamla bloggen??!?!?

    Anna; Håller med, finns andra storheter men just för den åldern (3-? 6 kanske) är det oslagbart tror jag.

Kommentera

