saker som jag inte räknat med skulle ske under pappaledigheten


..och som hänt det senaste dygnet

1. Göra partyhattar kl 815 på morgonen

2. Med absolut tvång skära upp tuggummi i små små bitar med kniv och gaffel. Sittandes på dass. För att det absolut INTE kunde vänta 2 minuter.

—-

Första besöket till stora lekplatsen i stadsparken igår. Sol, lek, kaffe och pappas hårda kanelbullar! Fortfarande lite väl kallt men värmande sol i lä.

Måste skryta med dom där bullarna. Kan vara första gången sen hemkunskapen. Fina och goda som nybakta. Hårda, torra och dassiga sen 🙂

4 responses to “saker som jag inte räknat med skulle ske under pappaledigheten

  1. Stilpoäng på bullarna!
    Bullar bakar jag bara om det är riktigt skruttigt väder ute och vi är hemma hela familjen. Muffins bakar vi däremot femtioelva gånger i veckan, stortjejen är galen i att baka muffins. Och pappan i att äta dem. Själv tycker jag det är roligt att köpa fina bakformar. Win-win situation hela familjen runt skulle man kunna säga.

  2. Du är rolig du, och dina barn (storasyster) som sätter dig i roliga arbeten…

    Tjusiga bullar!

    Nina

  3. Väldigt fina bullar. Hahaha, jag skrattade högt åt tuggummigrejen 🙂

  4. pappabloggen2

    Tack för bullberöm, jag är supermotiverad att göra ett mer lyckat försök. Men det är inte särskilt nyttigt att för ofta fylla på med 40-50 bullar i frysen, dom går ju liksom åt…

Kommentera

