matvanor och taskig sömn


Pappa-lillebror-äventyret rullar vidare och är väl inget att skryta med precis. Främst för att det strular med sömnen. Vet inte riktigt vad det beror på men det är inte helt bra i vanliga fall och nu när syster och mamma är borta verkar det innebära att det tar ytterligare skruv. Lillebror har svårt att somna, sen tar det timmar att komma till ro och ro innebär ändå att vakna och tokskrika minst varje timme mellan 01 och 07. Innebär att vi man själv får 5-6 timmar hårt hackad sömn 😦 Inget man dör av men man blir segare och olustigare hela tiden.

Igår hade vi alla fall lördagsmys med pizza och saltfria majskrokar. Dom där majskrokarna smakar verkligen kartong men lillebror älskar dem. Pizza och lillebror är verkligen öm kärlek. Äpplet faller inte så långt från trädet som bekant..

[foto Ilco]

3 responses to “matvanor och taskig sömn

  1. Majskrokar äger! Lillen blir helt exalterad och viftar med armarna så fort man närmar sig med en rejäl majskrok 😉 Men jag håller med om att det känns som att tugga på kartong, eller frigolit som jag brukar säga. Annars föreslår de på påsen att man ska prova att dippa dem i chokladsås, det är inget du har provat? Jag måste medge att jag inte känner mig särskilt frestad…
    Hoppas ni får en mysig vecka och att sömnen rättar till sig!!! Stor kram

  2. pappabloggen2

    hehe, chokladsås eller ej, dom där krokarna kommer aldrig bli goda för m-skor som smakat en riktig ostbåge 🙂

  3. Jag har hört att majskrokarna togs fram för att användas som nedbrytbart förpacknings material.

Kommentera

