fotoblogg januari 2010


Blir ju inte så mkt bilder här nuförtiden men här kommer ett gäng.

Har obegripligt svårt att hitta in i kaffe-latte-pappa-ledig-stilen. Min enda fika på stan som pappaledig, föga upphetsande på bibblans café.

Storasyster vill gärna jobba bredvid pappa. Sällskap är ju trevligt men den ena datorn är lite väl babblig.. Särskilt som det av någon anledning är extra kul att slå över den på finska.

Osannolik skånsk vinter!

Osannolik skånsk vinter 2!

9 responses to “fotoblogg januari 2010

  1. Häftigt att ni har så mycket snö!

    Har inte hunnit läsa några bloggar på ett tag och ser nu att ni kräkts som sjutton- fy vad värdo! Hoppas att det är över nu i alla fall.

  2. Ah finska blir bra som andra språk 🙂

    Kaffe som kaffe hehe

  3. vad tycker ni om en sån barndator? är den utvecklande eller bara kul? eller både och?
    vi velar här hemma… Barnet skulle älska det men kommer vi att göra det?

  4. pappabloggen2

    Skolis; Känner igen mig, hinner också bara läsa då o då. Vi var vassare förr. Och hade färre barn 🙂 Vi är krya o glada nu!

    Ka; Och gorilla som gorilla 🙂

    Mikaela; Ja du.. storasyster tycker mkt om den men använder den sporadiskt. Mkt är för svårt ännu, tex hitta en bokstav som saknas i ett ord som uttalas. Men hon kämpar på väldigt bra med att räkna ett visst antal figurer som visas i displayen o jag tror faktiskt att det snabbat på inlärningen av siffrorna 1-10. Finns 6 ”program” och hon kommer ha glädje av olika delar under lång tid. Om kärleken består..

  5. Härliga bilder! Vi har också en ovanligt vit vinter för att vara Göteborg, annars brukar vi ha en eller två dagar med snö men nu har det legat i nästan en månad! Härligt!!!
    Du, får jag fråga hur många barn det går på din dotters avdelning på dagis? Min flicka går på en 3-6 årsavdelning och vi har just fått veta att de ska bli 22 barn på 3 pedagoger . Det finns ju inga regler för hur många barn det får vara i en grupp, så jag tänkte jag skulle kolla runt lite bland folk med barn i samma ålder hur det ser ut runtom i sverige innan jag formulerar någon form av protest. Hoppas det känns okej att svara på en sån fråga.
    Håller tummarna för att sjukorna håller sig borta nu!!!!

  6. Gott med snö istället för slask. Vi har också snö, vilket dock känns konstigt. I måndags var skolan stängd pga av detta. Mycket konstigt.

    Vi har en liknande dator. Har aldrig användts på ”rätt” sätt, men är kul att leka med.

    Kram

  7. pappabloggen2

    Julia; Svarar i din blogg.
    Nina; Mkt mkt konstigt 🙂

  8. Å jag måste äta en semla sedan när min detox är över! Eller bättre, baka egna!

  9. Usch usch….jag är föööga imponerad av er vita skit! 😀 Men jag förstår att ni gillar det, och barnen!!!

Kommentera

