till Icabanken, comhem och alla andra fejkföretag


Kära Icabanken, Comhem och alla ni andra skämtföretag som ringer hem till oss med fantastiska erbjudande men inte kan maila över era oöverträffliga förslag i skriftlig form:

Ta era erbjudande och placera dom där solen inte skiner!

Hade jag kunnat/orkat byta bort er som jag redan är kund hos så hade jag gjort det. Jag är så trött på att ni ringer, väcker barn OCH tillåter er att betrakta mig som en imbecill som inte fattar att om jag inte FÅR  läsa om saken i lugn och ro (när barnen somnat om)  så kanske det inte är ett så värst bra erbjudande. Och förklaringen att ni ”inte jobbar så” kanske ni kan jobba på?!

6 responses to “till Icabanken, comhem och alla andra fejkföretag

  1. Väl rutet broder! Till galgbacken med dem!

  2. Ja fy tusan! Nix telecom funkar väldigt bra, då får försäljarna inte ringa om man inte redan är kund, men på sistone har det börjat ringa nåt ”Hermelin research” och terrorisera.

    Hermelin research vill att man ska ingå i deras undersökningar. Då man tackat nej till det ringer de efter en vecka igen och försöker – med samma undersökning man tackat nej till. Nu har jag sagt att de kan sluta ringa då vi av princip aldrig kommer att svara på deras undersökningar.

  3. pappabloggen2

    Har anmält oss till Nix men precis som du säger så funkar det inte på företag som har en i rullorna. Glocalnet är för sköna, dom hade jag på 1900-talet och dom anser fortfarande att jag är kund. Dom ringde i förra veckan med ett erbjudande om bredband som dom ringde om häromdagen igen vilket jag tyckte var tröttsamt och upplyste dom om. Svaret; ”Men det var ju inte JAG som ringde då”… No shit sherlock! Har ni datorer på ert företag?!

  4. ”Men det var ju inte JAG som ringde då”…
    Glocalnet har jag hört en hel del dåligt om men herregud… Problemet är ju att DU måste svara oavsett vem som ringer.

  5. Jag fick frispel på Glocalnet i somras, sådär lite lagomt högravid och hormonstinn. Blev så förbannad på valpen som ringde och sa saker som: ”Ja men ett trådlöst bredband är ju svinbra att ha. Jag sätter upp dig på ett sånt då!” Det var inga snälla saker jag svarade. De har inte ringt igen…

  6. Word! De ringer alltid mitt i maten eller mitt i nattningen…

Kommentera

