ombyte och barnvakt förnöjer


Idag vaknade Storasyster på ett strålande humör, hämtade och klädde på sig alla sina kläder själv, bad om att få gröt och macka, åt i lugn och ro, ursäktade sig lite för att hon inte orkade äta all gröt. Alltihop klart och redo precis i lagom tid för avfärd till dagis .

Nästan otur att det inte var dagis idag bara…

Men det var ändå en helt fantastisk upplevelse – en friktionsfri morgon. Kan man gnälla en massa så får man ju lyfta framgångarna också!

Ikväll är det party! Sambon och jag går på härlig disputationsfest och barnen skall festa med proffs-barnvakt. Det är första gången vi försöker (förr har det alltid varit barnvakter som Storasyster känner väl) så det är inte utan att man är lite nervös. Men barnvakten var på fika hos oss i onsdags. Hon verkar duktig och trygg. Och barnen verkade fatta tycke så det skall nog gå bra. Lär återkomma om saken!

5 responses to “ombyte och barnvakt förnöjer

  1. Så ni hyr alltså in en barnvakt? Trodde inte folk gjorde sånt längre när världen är som den är.

    När jag var liten gjorde dock min mamma samma sak eftersom vi inte har släkt nära- Funkade skitbra! Jag hade roligt och hon var snäll. Själv funderat efter Au-Pairtiden om man skulle extraknäcka som barnvakt, kanske ska tänka om där då?

  2. Kanske borde man ha en barnvaktspott, där man lägger nån femhundring i månaden så att man kan hosta upp när man tycker att man måste pausa lite… Har faktiskt inte ens tänkt på att hyra barnvakt; allt som oftast tackar jag nej för att jag inte vill slita på de barnvaktande vännernas goodwill alltför mycket.

  3. Vilken schysst morgon! Absolut skall du framhäva det positiva, det mår vi alla bra av – samtidigt som du såklart har rätt att beklaga dig ibland.

    Ha en heltrevlig kväll, tror mig ana ve ni skall fira. Hälsa henne och gratta (om jag nu gissat rätt). Ge fru Dahlqvist en extra lååååång kram!

  4. Ser fram emot rapport om barnvaktsfirman. När jag var liten minns jag att vi hade en ”samarit” (?) när vi var sjuka några gånger och ingen kunde vara hemma med oss. Men vet inte om dessa var inriktade på sjuka barn?? Eller så var det bara min mamma som kallade det så??

  5. pappabloggen2

    Peter – testa! jättelyft för oss iaf.
    Nina – tror du tror rätt 🙂 fasen missade chansen till lite långkramande men tar det en annan gång
    Anna – känner igen nåt liknande från förr men kommer inte ihåg riktigt.

Kommentera

