goda nyheter och dåliga


Dåliga först – nästan tre dygn senare plågas (!) storasyster fortfarande av sin magsjuka. Ena stunden är hon pigg och på gång och nästa, som för en stund sen, så vrider hon sig i magsmärtor. Lyckligtvis har hon fått behålla en del mat idag så förhoppningsvis är vi på rätt väg och smärtorna är bara magen som vänjer sig vid fast föda. Mitt i all bedrövelse uppstod inte desto mindre ämne för barncitat..

Goda – jobbade min enda dag i veckan idag. Och det känns fantastiskt bra. Jag var orolig att det bara skulle kännas som ett irriterande avbrott i pappaledigheten men det var precis omvänt; inspirerande och kul med ombytet. Och sambon njöt lika mycket av bytet från jobb- till mammarollen. Hoppas det fortsätter så. Bara synd att vi inte tänkt mer i banorna av att dela ledigheten mitt i veckorna tidigare, kunde kanske varit en vinnare. Får testa på nästa knott… (som inte är på gång!)

6 responses to “goda nyheter och dåliga

  1. Suveränt att det funkar och att ni trivs! Jag ska hålla mig uppdaterad, så att jag vet hur man gör tills nästa gång 🙂

  2. Usch vad jobbigt! Jag brukar utan att skämmas stoppa i Sanna isglass när hon är på bättringsvägen från magsjuka (om hon vill givetvis). Jag intalar mig att det är ett långsamt och bra sätt att få i henne nödvändig vätska och lite socker. Men det är hemskt när man är så hjälplös! Jag menar, är det feber så kan man ge alvedon och gosa i knäet, men magsjuka kräver ju att få ha sin gång på ett helt annat sätt…

    Och så bra att skiftbytet funkar tillfredsställande! Jag hoppas att vi kan göra något liknande om ett par månader…
    Kram på er!

  3. Haha, roligt citat! Men hoppas hon blir frisk snart!

    Men en tredje knott är något ni skulle vilja ha alltså?!

  4. Bra upplägg, att bägge får jobba och vara hemma samtidigt. Det ska vi absolut experimentera mera med nästa gång. Jag tyckte det var vidrigt att gå på 100 % på en gång efter att ha varit föräldraledig…

  5. Julia – isglass funkar kanon här med, vem minns inte sin egen barndom o dom där små positiva grejerna med att vara sjuk, sånt måste man föra vidare!

    Anna – vi får väl se, dom som vet säger ju att det liksom inte förvärrar nåt från 2 till 3, att man bara får en härlig unge till, men jag vet inte, hur många tusen blöjor går det på en småbarnstid… 🙂

    Peter/Skolis; Jag hade inte tvekat om chansen kommer tillbaka. Första tiden med amningen är ju svår men sen är det eg bara dumt att inte ge sig själv omväxlingsglädjen

  6. Men lilla gumman, vad jobbigt för storasyster att det är så utdraget – hoppas det snart är bra igen 😦

Kommentera

