seriöst tramsig


..känner jag mig! Men jag kan lika gärna uppriktigt och ärligt erkänna att jag är lite nervös för morgondagen. Då inträffar nämligen den första dagen då jag skall mantla ansvaret som heltidspappa (well, nästan heltid).

Jag sitter med ett excelblad (på riktigt!) och tänker att jag skall minutplanera allt för en typvecka. Så jag inte missar nåt – måltider, blöjor, matinköp, tvätt, städ, disk, motion. Och lek, öppna förskolan, babyrytmik, caffe latte, vinter-OS!! Inser att det är ohämmat tramsigt men vad gör man.. Det känns lite som första dagen på ett nytt jobb så det är väl bara att göra som då – hålla sig kall o göra sitt bästa så kommer man väl in i det. Hoppas jag.

update:
Har nu mailat o frågat om vi kan få plats på babyrytmiken på kyrkan och konstaterat att man på 4 vardagar i veckan kan planera in viktig och/eller kul verksamhet på drygt 80 halvtimmarspass… räknat från lite innan 08 tills maten är i magarna något efter 18. Och att mer än hälften av de där passen fylls direkt när man sitter o filurar över saker som måste till. Men det finns också många sköna luckor för både det ena och det andra!

7 responses to “seriöst tramsig

  1. Gött! Jag hoppas att du får det bra; jag har aldrig haft råd att ta ut några föräldraledighetsdagar, till min stora sorg. Förhoppningsvis finns möjligheten i framtiden, om jag träffar nån tjej med fet inkomst, eller om jag får fler barn.

  2. Å, vad mysigt det låter. Har inga tvivel på att det ska gå annat än toppen!

  3. Grattis till föräldraledigheten! Glöm inte att andas lite på de där ”sköna luckorna” bara 😛

  4. Kom ihåg att barn inte själva behöver så mycket aktiviteter. Det är nog mest föräldrarna som behöver dem 🙂

    Ha så kul!

  5. pappabloggen2

    Skolis – mys är ju absolut målet men man tycker det verkar som man kämpar på så för att allt skall vara mysigt (städat, fint, mätta magar osv) att man inte riktigt hinner. kanske blir bättre. längtar till vårsolen!

    Linda, ja jo, men som sagt ovan

    Anna; sant men jag tror tex rytmiken kan vara ett bra avbrott, sen får vi se med öppna förskolan, tyckte aldrig det var nån jättehöjdare tidigare

  6. Prova Öppna förskolan igen, man vet aldrig!

  7. pappabloggen2

    absolut! dom har flyttat till nya lokaler i ett annat område så det kan ju vara en helt annan grej!

Kommentera

