lillebror word count


  1. Mamma
  2. Storasysters namn med ypperligt uttal
  3. Pappa med viss tvekan
  4. Äta (!)
  5. Titta
  6. Heeeeej
  7. Nä-nä-nä med tillhörande huvudskakning

Inte precis så det inbjuder till diskussioner om meningen med livet men ändå så att han, med kompletterande skratt och gråt, får sagt det mest han vill.

Precis som storasyster och helt motsatt alla andra barn är lampa inte med bland de tidiga orden trots att lampor är hemskt intressanta. Vad beror sånt på?

5 responses to “lillebror word count

  1. Jag undrade just medan jag läste, ska han inte skriva ”lampa”? Men det är nog helt enkelt så att ni inte har tränat honom tillräckligt 🙂
    Just P är ganska svårt tror jag, kanske därför pappa är lite trögt. Daddy hade nog gått fortare…:-) Ha en fortsatt fin jul och nyårshelg!

  2. pappabloggen2

    Daddy! Hmm bra idé, lite coolt med en liten plutt som snackar engelska! 🙂
    Gott Nytt till dig med Farmorsbloggen!

  3. Fniss, Skolbebisen säger inte heller lampa. Eller hon har gjort det någon gång, men det är absolut inget favoritord så där som för många andra.

  4. Min onge sa inte heller lampa särskilt tidigt. Jag tror att hon sa det så pass sent att jag inte ens lade märke till att hon började säga det. Jag tror hela pardigmet ”Säga-lampa-tidigt” bara är bluff och båg! 🙂

    Gott nytt år i alla fall!

  5. Hehe, alla äro vi olika. Mitt första ord var balle (läs: lampa) 🙂

Kommentera

