helghälsning 1.2


God fortsättning får det ju bli nu!


En helskön julafton är till ända. Barnen och sambon sover medan jag vakar lite på lillebror som sover oroligt, möjligen på väg att bli sjuk.

Dagen inleddes mjukt med frukost och sen gick allt enligt ett ganska precist minutschema fram till 20.30 när båda barnen sov. Bäst idag var nog:

  • barngudstjänst i domkyrkan – teater blandad med dockteater om natten då de tre vise männen kom till Jesus i stallet. Några fina psalmer till det resulterade i sköna tre kvart i kyrkan. Jag vet inte riktigt vad vi är – djupt troende eller regelbundna gudstjänstbesökare kan vi iaf inte påstå att vi är. Inte desto känns det bra att ge barnen mer mening med julen än bara den kommersiella julklappshetsen.
  • julmaten – såklart, det är fantastiskt gott och skinkan blev riktigt bra.
  • vårt tomtebesök – en underbar kollega ställde upp, kom i bara mask o luva men det räckte mer än väl, Storasyster var så fascinerad att hon glömde allt om att öppna klapparna tills han hade gått.
  • Sist men inte minst – familjemyset! Vi var ju bara lilla familjen i år men det funkade jättebra.

Sämst:

  • Min tabbe på sambons julklapp, helt rätt men totalt fel blev det ändå. Köksmaskin var rätt, modellen var så totalt fel som det bara kunde bli 😦 Jag blev sjukt besviken på mitt eget misslyckande (fånigt jag vet, men man vill ju att klappen skall värma) byte redan imorgon kanske.
2 responses to “helghälsning 1.2

  1. Äsch då. Sånt händer. Men jag känner absolut igen mig. Jag kan bli så jäkla irriterad på sånt där att det förstör hela dagen. Skönt i alla fall att julen har varit skön!

  2. Det är ju tanken som räknas och det förstod nog sambon!

Kommentera

