snow update


Vi har åkt pulka två dagar på raken. Storasyster har gjort snöänglar. Jag sopar och skottar snö så det står härliga till. Snölykta har byggts, tänts och släkts (av dom otroliga mängderna snö). Jag är på väg att bli helt euforisk av snö/jul-lycka. Min norrländska sambo ler mjukt, 40 cm snö är ju trots allt inget absurt häftigt för henne.

Först en bild tagen för några minuter sen, sen den som var med i inlägget när det snöat någon dag sisådär (o jag redan var lycklig). OBS att detta alltså är i S-K-Å-N-E.. Nu är jag helt säker på att det är rätt lönlöst att tänka på att ställa undan utemöblerna.. Även grillen får stå där gömd i drivorna.

För övrigt har jag försökt bota hopplösheten över klimatmötet med en annan bra grej o satt in en slant på musikhjälpen – gör det du också, gissar att det bara är att köra på även om dom slutat sända när du läser detta.

Kommentera

