julkänslan


Nu har vi haft två mer eller mindre gröna jular i Norrland o ser man på – stanna i Skåneland så får du vit jul. Kanske. Det är ju en bit kvar.

Skit också – är det för sent att ta in utemöblerna nu?!

8 responses to “julkänslan

  1. Tjoho! Snö ända nere i Skåne var som rackarns! Här är det svinkallt, -17 imorse, rekord för i vinter. Men Norrland är stort – var ungefär i Norrland firar ni jul? Har fått för mig att Norrland börjar vid Gävle, dvs 80 mil söder om oss. Sen fortsätter ju Norrland ungefär lika långt ovanför oss också (men då är vi så långt norr att jag själv inte ens vet var vi är 😉

  2. Idag åker vi mot Sverige, hoppas verkligen på en vit jul…

    Ses vi kanske den 27:e?

    Nina

  3. Oj oj, nu får du olja i vår 🙂

  4. Nädå, vi har våra ute vi också : )

  5. Jag visste inte att ni hade snö, ni som bor så nära ekvatorn och afrika..
    Sätt dig och ta något gott och dricka istället.

    Jag gjorde lite reklam för dig på min blogg 😉

  6. Norrland börjar väl vid Norrtälje väl? 😉

  7. Närå! Vi skottade fram våra igår….och grillen tänkte vi använda till julskinkan!

  8. Utemöbel ? I Norrland låter vi sparkarna stå ute hela året och tjänstgör som utemöbel under sommaren.

Kommentera

