oväntad poäng med julen


Storasyster har fattat det här med att det finns ett samband mellan å ena sidan att vara snäll och å andra sidan jultomtens varierande grad av lust att ge barn julklappar. Det innebär att fraser som

”Jag tror tomten tycker att du är hemskt snäll om du äter upp din lunch” och

”Tomten tycker att man skall vara snäll och inte slå sin lillebror” mm osv

blir extremt effektfulla. Ytterst lägligt, allt annat är ju ganska stressigt så här års.

4 responses to “oväntad poäng med julen

  1. Tomten kanske är en julklapp i sig själv åt föräldrarna? Oj så hemskt att man ”lurar” barn på det där viset – jag lovar att jag säkert kommer att göra samma sak själv. 😉

  2. Det är bara att det kan bli bakslag. ”Tror du jultomten kommer till en dum mamma” Sa lille T till mig häromdagen när jag skulle hämta honom på dagis….

  3. Det kallas utpressning när det bedrivs mot vuxna

    : D

  4. pappabloggen2

    Konsekvensanalys 🙂

Kommentera

