stolta faddrar


Idag var det namngivningsceremoni för ett par av våra bästa vänners nya lille pojk. En lite stökig situation i en lägenhet med massor av vuxna och nästan lika många och väldigt aktiva barn (ca 35 pers). Men också en sällsynt trevlig tillställning med lite jultema så här dagen före skyltsöndagen. Och under själva ceremonin samlades alla i ett rum och det blev nästan magiskt lugnt när allt stök dämpades och allt fokus vändes mot den lille killen. Huvudpersonen åt upp sina stackars föräldrars manus men det gick väldigt bra ändå. Och jag och kära sambon fick hedersuppdrag i att bli faddrar. Ganska coolt att få frågan om man kan tänka sig att vara några som engagerar sig lite extra i en ny människas liv. För all framtid, egentligen. Jag har inte riktigt bildat mig en helt klar uppfattning om hur vi ska ta oss an det uppdraget utom att jag känner att vi kommer ta oss an det. På allvar. Spännande!

—-

Fick en uppmaning via en grupp jag är med i på facebook. Ganska sällan hajar man till och gör något åt sånt men för en gångs skull skall jag faktiskt göra det. Vi har alla reagerat på Vellinge-soppan och hur främlingsfientligheten gror i hela Europa, inte minst hos våra kära grannar väster om Skåne. Det hade varit fantastiskt om vi kan undvika det i Sverige. Jag tror det enklaste sättet är att gå och rösta i höst!

Uppmaningen var helt enkelt att publicera loggan på bloggar och hemsidor, så gör det du också. Loggan i större format finns på gruppens hemsida på fejjan.

One response to “stolta faddrar

  1. Filip Carlsson

    Trevligt inlägg =)

Kommentera

