datanördtips – dropbox


Eller snarare ett tips för er som liksom jag jobbar på flera olika burkar och mailar filer fram och tillbaka (och inte så sällan strular till det), gör slut på tramset! Detta funkar! På riktigt!Dessutom räcker 2 Gb (gratis) långt!

Om det verkar struligt (vilket det inte är) så fråga i kommentarerna så förklarar jag där.

8 responses to “datanördtips – dropbox

  1. Hade tänkt testa det bara i syfte för backup, men det har inte blivit av än. Det blir väl först när jag haft en hårddiskkrasch eller nåt som man börjar tänka på sånt där på allvar. Hu….

  2. Hm, det där var inte så dumt! Jag får säker lagring via telia i februari men detta är en bra lösning så länge.

  3. Hur vet jag att innehavarna inte spanar i mina filer?

  4. Det vet du inte. Ska du vara säker från det måste du kryptera grejorna.

  5. pappabloggen2

    Nej det vet man ju inte helt säkert. Men jag brukar tänka att är dom man ”allierar” sig med tillräckligt stora har dom mkt mer att förlora på att bli upptäckta för dumheter än de har att vinna på att genomföra dumheter. Inte precis ett vattentätt skydd men tror det håller bra så länge man har kollat med kritiska ögon.

    Har man grejor på datorn som är väldigt intressant för omvärlden så skall man såklart vara försiktig men då brukar man ju ha regler om det är professionella sammanhang.

  6. Hm…Calles fråga fick mig att börja fundera lite. Kanske vänta tills jagfår telias säker lagring ialla fall…

  7. Mifflan: Låt dig inte luras av namnet ”säker lagring”. Varför är den säkrare än nån annan? För att det är Telia? Det är vanliga människor som jobbar där också..

  8. Calle: Ingen som säger att den är säkrast på jorden? Den är säker, och det är väl?

    Med ditt argument kan lika gärna Karlsson på taket dra till månen istället för NASA. Människa som människa.

Kommentera

