försoning


Jag och Storasyster bråkade lite om hurvida hon borde springa runt med en stor tung låsvajer och riskera Lillebrors hälsa och den allmänna ordningen i vårt hem. Hon var för och jag var emot. Jag tog diktatorns roll och bestämde, försökte visserligen förklara men det var svårt att överrösta gallskriket från en tokarg 3-åring. Kaos rådde i 5-10 minuter varpå jag var tvungen att lämna och åka till apoteket. Plötsligen var det som att det var sista gången vi skulle ses och Storasyster sprang fram till mig i dörren: ”Pappa, Pappa! Man måste inte vara arg på varandra! Du kan få den här av mig.” Storasyster överräckte en försoningsgåva.

Sällan har jag blivit så glad av att få ett reklamblad!

Förresten; är nu lyckligt svinis-injicerad och jag mår som en prins! Sambon likaså. Bäst mår jag mentalt – ett otroligt störigt kapitel avslutat! Kapitel 2 – Storasyster har vi nu bestämt, det blir en spruta snart. Kapitel 3 – Lillebror ligger inte riktigt i våra händer just nu, oklart om vi är välkomna där.

4 responses to “försoning

  1. Haha, fotbollen gick ju som den gick och hockeyn går bättre än på riktigt länge för djurgården, så hockey är högintressant just nu, jag har ju själv spelat massa år, så brukar åka in och se några matcher.

    Men angående hur jag mår, så är det på bättringsvägen, allt är väl inte tipptopp, men på rätt väg tror jag..

    Hoppas ni har det okej där nere vid ekvatorn..

  2. Hon blir nog en sån där förmedlare när hon blir stor som får folk att komma överens.

  3. Ja ibland kan en reklmabit göra underverk!

Kommentera

