det som mitt liv kretsar runt


1) Lillebrors sömn – igår ganska hyfsat. Jag sitter gärna uppe ganska sent o tar dom första ”smällarna” men det kom inte så värst mycket, jag kunde lagt mig i riktigt vettig tid. Och kära sambons utryckningar var också ganska humant proportionerade. Ikväll sitter jag här klockan tio i ett på natten och inser så smått att jag inte täcker upp för någon eller något. Gå o lägg dig pucko, känns motiverat.

2) Råtte-uslingen – ganska lugnt ikväll. Han var förbi några minuter och gnagde frenetiskt och sen tystnade det. En av två förklaringar föresvävar mig a) det är så pass varmt ute att han inte är motiverad nog för några stordåd med vår yttervägg eller b) han bröt igenom och sitter nu inne i vår vägg och gottar sig med någon kulinarisk högtid som han släpat hit från soptunnorna.

rat

6 responses to “det som mitt liv kretsar runt

  1. Usch för möss! De är söta men… Vi bodde i ett hus på landet tidigare och varje höst samma sak. Tur vi hade katt som gjorde det lite drägligare. Gillar inte att tömma råttfällor. Å andra sidan är det värre att torka upp kattspya strax efter att de satt i sig. Halvsmält muskadaver – ääääkk!!

  2. Mallisvännerna

    Fy farao vad obehagligt om det nu är en råtta!!!! Kan du inte skruva bort en planka från trädäcket och lägga ner både råttfälla och råttgift???? Eller ring Anticimex och be om råd….

  3. pappabloggen2

    ImresP: Men med lite flyt så fixar nån av grannkatterna biffen o deras ev uppkastningar bryr jag mig inte ett dugg om 🙂

    Marianne; Men ute?! Jag trivs inte med att ha den där men det känns ändå som överkurs. Beror ju iofs på vad den gör, är den verkligen på väg in så är det ju inget snack.

    MV: Faktiskt ingen dum idé, då får vi ju se vad den har hitta på för trams där nere. Blir nog mitt nästa drag.

  4. Ja men v a r f ö r blir det så? Nattsuddandet alltså. Hjärnan måste vara en riktigt irrationell sak. ”Hm, nattningen gick riktigt bra. Kroppen vill visst sova men jag som bestämmer i det här bygget skall nog tänka lite till… och lite till….”

    Undrar om det finns något beroendeframkallande i den där tortyren, sömnbristmasochism?

  5. pappabloggen2

    Mifflan; bra beskrivet! Fattar inte heller hur det funkar.

Kommentera

