övertygad


Jag börjar med att be om ursäkt för svordomar och fult språk  redan nu, så är det gjort.

Nu är jag helt säker, det sitter en s*tans råtta under trädäcket och gnager på nåt. Det vibrerar i väggen så jag förmodar att den vill in. Ljudbevis här och rätta mig om jag har fel. Du får förmodligen höja ljudet, inspelat precis utanför altandörren. Visst låter det som att den tuggar på nåt metalliskt?!

Ok då var det väl klarlagt att det sitter ett litet kräk där under däcket. Vad gör man nu då? Enda vägen in under trädäcket (för min del, råttan har väl hundra möjligheter förmodar jag) är inne i en buske 3 meter bort från väggen. Är det ens lönt att tänka på en råttfälla utomhus? Kan man droppa ner gift mellan plankorna?

Otroligt störigt!

3 responses to “övertygad

  1. Hahahaha! Det här var det roligaste inlägget jag har läst idag! Du har verkligen spelat in gnaget. Ett sådant jobb för dina läsare.

    Tja, vad gör man? En förgiftat pepparkaka, lånar grannens katt eller en handgranat… Väntar med spänning på fortsättningen! Hoppas på fler ljudbevis 🙂

  2. Usch, om det var det klicande ljudet så har jag äntligen förstått vad som gömmer sig i min vägg också xP

  3. Jag tror ert hus behöver ett par katter. Alla gånger. Det finns att få på såna där hem för ensamma katter. Barnen blir säkert glada de också!

    Eller kan ni hälla vatten genom däcket? Vatten med ättika i kanske, den lukten finns det väl ingen som gillar, inte ens råttor.

    Lova att berätta hur det går!

Kommentera

