robotdans och shaken baby


Ibland är det kanske bättre att inte glutta på dörren till 80-talet för sina barn. Jag har verkligen ingen talang för det (och har aldrig haft)  men i fredags råkade jag visa Storasyster några moves från min karriär som breakdansare. (Det var en period under högstadiet så självinsikt stod inte så högt i kurs och det hela är dessutom preskriberat.)

Eftersom riktig breakdance gör ont fick det bli lite electric boggie och robotdans. Ingendera imponerade direkt men efter en stund ville hon se mer robotdans och någon timme senare surfade vi runt på en massa you tube-klipp (jag blev trött och behövde lite inspiration).

Nu är det det ENDA Storasyster tycker man duger till.. hinner knappt innanför dörren innan det kommer ”pappa, gör robonen!” (har jobbat på uttalet men det är helt hopplöst). Hon är livrädd för roboten men håller på att kikna av skratt. Och jag tycker såklart också att det är skönt att kunna imponera med nåt, även om det är ganska dassig robotdans.

Lillebror å sin sida har plockat upp hur man skakar nekande med huvudet. Det började med att han härmade Storasyster som ibland får för sig att göra det tills hon blir yr (vilket är absurt, jag vet). Men nu har han kopplat att det funkar bra ihop med ”nej, nej” (som är ett ganska frekvent tilltal, han är en liten påhittig rackare). Det hela ser oerhört roligt ut, han fattar liksom att han gjort nåt fel men samtidigt vet han att han kan charma sin publik och dra ner rejäla skrattsalvor med sitt något överdrivna och okontrollerade huvudskakande. Måste försöka fånga det på video.

4 responses to “robotdans och shaken baby

  1. Jag minns att du dansat breakdance efter högstadiet…och jag var åskådare…en nästan lika glad åskådare som Storasyster!

  2. pappabloggen2

    finns massor men här en men fräcka dansare men kass filmkvalitet

    här är en sjukt rolig 80-talsvariant

    Nina din FULING!!! Preskriberat det också!

  3. Hej!
    Jag jobbar på SVt Debatt i Göteborg, ikväll har vi ett program om barn i media. Tänker att det kan intressera dig efter att ha läst din blogg. Jag hör av mig med väldigt kort varsel. Men har du möjlighet ring gärna mig på 0708255594.
    Hälsn Caroline

Kommentera

