valthorn och taktpinne


..var inte två ord som var del av min vokabulär när jag var knappa tre år. Men Storasyster är stor fan av små Einsteins så hon har det med sig redan nu. Inte bara det, hon kan uttala skumma musiktempon som låter som italienska viner. Så om man ibland känner att tv´n står på en gnutta för mycket så är det iaf inte helt bortkastad tid..

pumpkinMåste skryta lite med vår pumpa. Eller skryta är fel ord för det var förvånansvärt enkelt att fixa till den. Men snyggt blev det och den är otroligt stämningsfull att titta på när det är mörkt.

Ett par bra nät-barntips på jag fått

Nina skickade en annan färgläggnings-sajt med riktigt bra bilder på många av dom stora barnfavoriterna, inte minst små Einsteins.

Ringo skickade en gorillasajt som är för dom lite äldre (på engelska och lite klurigt).

Jag kastar in Playhouse Disney (ett gäng avsnitt på svenska) som lösning på tv-konflikt-situationer…

One response to “valthorn och taktpinne

  1. Snygg pumpa! Vi fixade två stycken, en mammapumpa och en bebispumpa (inte mina benämningar). Fast jag fattade inte att man skulle ha kvar toppen, blev ett hål längst upp 😉

Kommentera

