gräsänkling


Storasyster och jag skall vara ensamma hemma en hel vecka. Sambon och Lillebror åker till mormor o morfar.

Det kommer att bli skitkonstigt!

Två farhågor;
1) Vi kommer sakna dem löjligt mycket
2) Det blir total kaos på hemmaplan

Det första är snarare en 100%-ig förutsägelse än en farhåga. Det andra är jag uppriktigt talat ganska orolig över. Jag kommer ju inte ens ihåg när jag senast var ensam hemma en hel vecka. Eller jo, men det var på ett-barns-tiden och då åkte Storasyster med. Är jag riktigt säker på hur man sköter ett hem ens utan en underbart galen tjej på nästan 3 år???

Nej! Det är jag inte alls säker på.

Men undrar om inte sambon är ännu mer orolig. Så jag får ta mig samman och visa henne.. Även om det på nästan alla sätt mest är trist att dom åker iväg så är det iaf lite kul med utmaningen. Kan man ju intala sig. Förutspår många bloggvänliga incidenter.

4 responses to “gräsänkling

  1. Upp med kameror överallt och direktsänd på bloggen, big brother supersöta-Alva edition!

    En vecka med er två skulle nog vara den bästa underhållningen man kan se.

  2. Haha, Granis förslag var klockrent! Jag tänkte mer peppa och säga ”pappor kan!”, men nu lät Granis idé så mycket bätttre.

  3. Shit, detta innebär oanade möjligheter. Blir KALAS för er 😉

  4. pappabloggen2

    Du är för go Granis! Tror tyvärr inte det hade blivit så skoj, update kommer

Kommentera

