höst


Jag har ungefär ingenting till övers för alla dessa höstromantiker som tycker att det är såå mysigt att tända ljus, dricka te och se på regnet utanför fönstret.

Det är kallt, trist, blött och mörkt. Barnen blir sjuka, vi andra också. Och alla dessa kläder! Åtta månader trams!

Kastanjerna är kul för kidsen. Allt annat går bort.host

Update: Har ikväll begåvats med en osannolikt härlig och god middag INKL stearinljus. Vilket var mysigt..

9 responses to “höst

  1. Hörde om oväder i sydsverigeav mamman min…trist men mysfaktorn blir lätt hög.
    Jag vet, det är taskigt, men vi har haft klarblå himmel, 25 grader och sol idag. Inga vinterkläder så långt ögat når…förutom på italienarna då-det är ju trots allt oktober.
    Söder om oss, på Sicilien, har det dock varit oväder av sällan skådat slag. Omkomna och sakande och skadade. Vi sitter liksom här mitt emellan och hoppas att inget av oväderna kommer hit!

    Kram Nina

  2. Haha, jag är en sådan där höstromantiker! Men det kanske ändrar sig när man får barn?

  3. Hermans pappa

    Jag gillar egentligen hösten. Det som förstör är att vintern kommer därefter. Vintern smutsar liksom ner det mysiga med höst och gör att det mysiga blir någon slags otäck förvarning om förfrusna fötter och snöstorm i ansiktet.

  4. pappabloggen2

    Nina – ja man skall väl inte klaga så länge det inte är Gudrun, jag bara ogillar allt utom riktig vår o sommar.

    Anna – nja, jag vet många småbarnsfolks som diggar hösten men de måste verkligen älska de där förbenade ljusen o sitt te 🙂

    Hermans P – Hur långt norrut bor ni??? Jag tycker nog att om nåt utom fin vår o sommar är ok så är det en riktigt kall o torr o solig vinterdag. Om det är snö kan man ju dessutom ha riktigt kul. Så kort sagt, vart 10e år i Skåne…

  5. Mallisvännerna

    Håller med, just nu är det bara kallt och rått och det känns ända in i benmärgen……längtar tillbaka till Mallis….det var grejor det 🙂 Minns du kvällarna då det var 29 grader och man satt ute sent på kvällen i t-shirt och drack iskall, god öl och tittade på när barnen sprang omkring – glada, ystra och barfota……

  6. Hermans pappa

    Vi bor i Mälardalen. Så mycket snö blir det inte nuförtiden men det är jag bara glad över. Jag har aldrig varit något större fan av det vita eländet. 🙂

  7. Italiano är inte såååå snyggt då jag talar…

  8. pappabloggen2

    MV: Den där värmen har precis idag inlett ett sistaminuten-övertygande här hemma. Hoppas på Los Crirtianos för under 10 000 för hela familje… 🙂

    HP: Men håll med om att hellre gott om kall torr snö än brun höstgyttja?!

    Nina: Jo!

  9. SV: japp katten kommer på allt fler klädesplagg känns det som..
    Men det bäst med bilden är hennes så sjuukt fejkade leende, bara för kameran.. varje gång den dyker upp så blir det den där minen..

Kommentera

