fredagkväll redan på en torsdag


Nya upplägget med pappaledigt varje fredag är kungligt. Det är ärligt talat precis lagom att jobba fyra dagar och vara ledig tre. Synd bara att arbetsuppgifterna är exakt dom samma och ffa lika många som förut. Det ökar stressen och slitaget under veckorna. Men det är det värt. Jag gick ju miste om väldigt mycket av första pappaledigheten (storasysters) pga ett stort projekt som inte riktigt lät sig kombineras med mycket frånvaro. Så med det i åtanke känns det gött att både hinna med mer tid med lillebror och storasyster (som också är ledig på fredagar) denna gång.

Jag har en go gubbe och kollega på jobbet som jag tycker mycket om. Han har två vuxna söner och har varit sjukskriven för utbrändhet. Från tid till annan brukar han höra sig för om hur det är med balansen mellan jobb och familjeliv. Och så påminner han mig om att tiden då barnen är små är kort och att den inte kommer igen. Det gillar jag.

2 responses to “fredagkväll redan på en torsdag

  1. Så är det. Jag och Fru F har två barn. Dottern som är 6 är min bonus dotter och sonen som är 2 är vår gemensamma. Då saker blev som de blev så var jag hemma i 14 månader med grabben. Den kontakten vi byggde upp då kommer vi båda ha bra utav resten av våra liv!

  2. Hej

    Är aldeles för sällan som jag hittar hit numera. Vad kul att ni fått ihop det med lediga fredagar, hade det ju så hela Edvins första ås, och sedan var jag hemma ett halvår. Nackdelen är att helgerna bara flyger iväg nu istället, man fattar ju inte att det är helg innan man får ångest för att det är söndag.

    /Robert

Kommentera

