huvudfoting


Idag har jag och storasyster förnöjt oss med nån sorts skapande verkstad men det dröjde inte många minuter från det att jag tog fram post-it lapparna tills jag ångrade mig. Lapparna flög till höger och vänster och hamnade lite överallt. Två pennstreck var för det mesta max innan en lapp var förbrukad. Men sen satte hon sig och började rita lite mer på varje och sedärja – finaste huvudfotingarna någonsin. Man blir ju så stolt så man trillar av stolen. Precis som miljoner mammor och pappor före oss.

postit

Just det här var pappa (tv) och Storasyster. Jag har kort hår.. Och tre tår. Hennes tår är ganska långa, anletsdragen lite snurriga och armarna obefintliga. MEN så fint det är ändå…

Lägg därtill att Lillebror knäckt krypakoden – jamen det finns ingen hejd för familjelyckan och stoltheten just nu. Tills man inser hur pass mycket mer koll man måste ha på en krypande krabat. Dom är ju uppfinningsrika och har så dålig koll. Tex på hygienläget när det gäller toalettborstar.

3 responses to “huvudfoting

  1. Jisses vad fin…Imponerande! Snacka om att jag varit stolt!

  2. Jätteduktigt för en 2½-åring (tror jag)!

  3. Det där känner jag igen. Inte kul att se sitt barn med en toa borste i munnen! Men efter i sommar så har jag märkt att det är ännu svårare att hålla koll på en 2-åring som kan gå/springa väldigt fort!!!

Kommentera

