återfynd x 2


Nu har jag läst på lite om Anna Wahlgren som igår, mitt i natten, kom till mig utan jag riktigt var medveten om det. Jag påstod att vi körde nåt liknande med storasyster (absolut ingen hard core stil men valda humana delar) men sambon säger att det inte stämmer. Jag minns inte riktigt men någonstans kom idéerna ifrån igår natt.

Efter att ha läst på är jag mer förvirrad. Anna är ju minst sagt kontroversiell i mångas ögon. Men detta med att inte plocka upp barnet ur sängen verkar funka. Brysk buffning däremot verkar tveksamt. En ramsa har vi inte men verkar också vettigt. Blir inte klok  på om Anna är inne på gråta-ut-metoden (när man inte går in alls och tröstar) men det verkar galet okänsligt. Ja som sagt, mer förvirrat än innan jag försökte reda ut begreppen.

Hoppas vår egen mjuk-metod håller så slipper man ju fundera sig förvirrad.

Har velat hitta nya guldkorn i bloggvärlden ett tag. Chulle-man var ju ett fint fynd för ett tag sen men sen dess har det varit svårt att hugga sig fram till nåt vettigt i djungeln av blåsta brudar som tjänar pengar på att ge andra blåsta brudar anorexia och ångest över att inte äga någon gucciväska. Men så återupptäckte jag Lotten som jag tappade i övergången till den nya bloggen. Humor och välskrivna intelligenta texter. Önskar man kunda skriva mer så själv. Just nu skriver hon tex skönt om ett studentliv som jag iaf delvis känner igen, nostalgi!

2 responses to “återfynd x 2

  1. Åh, jag skrapar med foten, tittar under lugg och viskar ett försiktigt tack.

  2. Sak 1: Tror man måste jobba fram den form som fungerar bäst för ens familj när det kommer till ”uppfostran”.
    Sak 2: Fullt av skit är det därute så som du beskrev det. Men det, om man skall vara positiv, gör ju att man uppskattar de guldkorn man hittar desto mer. Som när jag hittade din! Keep up the good work!

Kommentera

