busy 2,5-åring


Ikväll läste jag och Storasyster en kalender från 2008 vid nattningen. Helt tom kalender dessutom. Låter kanske inte så kul men den är från kattägarnas förbund, typ. Nåt Storasyster fick av farmor nån gång. Det är fullt med kattbilder i den så hon gillar den. Jag försökte förklara hur en kalender funkar genom att ge lite olika exempel på vad man skulle kunna skriva i den. Måndag – Storasyster skall på utflykt med dagis, tisdag – fotografen kommer till dagis osv.

Hon klurade lite, vände på bladet och pekade på en dag och sa ”Storasyster går till skolan, sen på tisdag och lördag skall jag jobba”.

Sen bläddrade vi vidare och tittade på den obligatoriska kartbilden. Jag pekade ut var vi bor, var mormor och morfar bor och var farmor bor. Storasyster pekade ut sina tre bästa kompisars adresser, dom hamnade ungefär i Kiruna, Burträsk och Storuman. Vi får jobba på känslan för geografi och avstånd.

4 responses to “busy 2,5-åring

  1. hon är väl endå mer en 2,5 år 😛 tror minsan hon är 2 år och fem sjättedelar 😉

  2. pappabloggen2

    🙂 Korrekt! bara så infernaliskt jobbigt att skriva..

  3. hahaha, i Storuman har jag bott i tre år. vilket väl iofs inte var en upplevelse att skratta åt men ändå. Annars verkar Storasyster ha ungefär samma geografivett som jag har…

  4. Men så mysig stund ändå!

Kommentera

