fet bula numero uno


Precis när det förra inlägget nästan var klart (men tiden för knapp för några bloggtillägg) satt lillebror precis bredvid mig, fick nån sorts ryck och gjorde ett utfall mot (tror jag) datorn som stod på soffbordet. Kraften var inte så stor men tillräcklig för att kontakten mellan hans panna och soffbordet blev ett litet märke som sen utvecklades till ett blåmärke och en bula. Den första blåa bulan så vitt jag vet (mamman kan ha mörkat nåt som jag inte sett). (Ja, inte för att jag tror att hon brukar göra det, det är bara en teoretisk möjlighet som ju ändå finns där.)

Fixardagen avlöpte f.ö. väldigt väl. Vi hade båda kids med oss in på dagis (vi har ju ett sånt på området) där vi fixade och donade hela dagen. Känns ju mer än motiverat när man har barn (Storasyster) lekandes inom deras domäner 4 dagar i veckan. Dessutom lekte Storasyster med en annan flicka vars mamma också fick dagis som syssla vilket nog ledde till att hon fått en ny kompis på området. diademPerfekt att ha en kompis ett par hus bort som vi faktiskt skulle kunna släppa iväg henne till på egen hand en stund och vice versa skulle kompisen kunna komma över till oss när som helst. På områdesfesten på kvällen hittade dom varandra igen och gick hem till kompisen och lekte prinsessor. Lysande!

En ypperlig dag i solen (bortsett från all haggtorn jag fick rensa) och en skön sista grillning med grannarna på kvällen.

Kommentera

