42 miljoner för att inte bli kulturhuvudstad


Vi är ju inte en jättestor stad så 42 miljoner är en rätt rejäl slant för ingenting. Projektledaren säger att vi kommuninvånare har fått mycket för pengarna, tex har staden lärt sig av sina misstag. Jomenvisst! Nu tänker jag vara del av den onyanserat missnöjda pöbeln och bara gnälla för fulla drag:

Jag har inte märkt ett dugg av de där 42 miljonerna! Inte ett jota!

Och det hade varit ok om det inte var för att vi ganska ofta letar efter meningsfulla barnaktiviteter, gärna musik eller teater. Och alltid hamnar i Malmö!

Så grattis Umeå! Där de 400 EU-miljonerna nu trillar in. Jag är säker på att några korvören hamnar i barnkultur där. Jag är inte bitter..

3 responses to “42 miljoner för att inte bli kulturhuvudstad

  1. Iiiinte jag heller….. *muttrar*

  2. Ni kan ju fråga Zlatan efter någon miljon!

    Men du hade nog passat i idol, jag ser det framför mig..

  3. Jag bor i Umeå och jag beklagar att ni i Lund inte har märkt av någon kultursatsning. Här har båda unga och äldre fått del av satsningen. Jag skulle ha varit nästan lika glad om Umeå inte hade vunnit för det kommunen har gjort är väl värt pengarna.
    Ha det gott
    Eva

Kommentera

