kökstalanger, eller brist på


Idag har den här pappan lagat en middag* som inte var spagetti bolognese och ändå smakade gott. Första gången sen jag och mamman blev sambos tror jag (6 år sen). Förmodligen hände det inte ofta innan dess heller, minns mest bolognese och en annan pastasås som jag inte får laga till längre.

Fö utbildade jag mig till kock på gymnasiet.

Jag var aldrig bra på den tiden heller men lagade ändå mat och fick betalt för det under ett par år utan att få sparken. Den lilla forcerade talangen försvann visst på vägen.

* Kassler i ugnen simmandes i en egenkomponerad gräddsås med lite ditten och datten i.

4 responses to “kökstalanger, eller brist på

  1. Vad är det för sås som du inte får tillaga längre?!

  2. pappabloggen2

    🙂 creme fraiche + helst bacon och färska champinjoner + vad som finns av grönsaker, kryddor mm

  3. Det låter ju jättegott! Men du kanske gjorde den för ofta?

    Jag brukar göra en sås med champinjoner, broccoli och bacon samt crème fraiche (antingen den smaksatta med tomat och basilika) eller så kryddar du själv.

Kommentera

