tillåt mig gnälla en aning


Ursäkta språket men – för fan! Sommaren är inte slut. I min bok är det sommar även imorgon, måndagen den 31 AUGUSTI! Vi har bara haft Storasyster på dagis i en knapp vecka. Och likförbenat, båda kidsen är förkylda, mamman har nog en förkylning på ingång och överallt i bekantskapskretsen är det snuvigt, hostigt och febrigt. Första bästa sociala tillställningen efter semestern fick ställas in ikväll pga sjukdom. Det är inte ok, var lämnar man in klagomål över missanpassade sjukdomssäsonger?

Lägg därtill att vi försöker få lillebror att slagga i egen säng i eget rum med första klassens skitnätter som resultat i en hel vecka nu så säger det säg själv att humöret inte är på topp.

Lyckligtvis är vi inte dummare än att vi låter bli att stånga oss blodiga. Lillebror sover hos mamman och själv skall jag campera hos Storasyster om en stund. Lillebror får lära sig storbebis-livet lite senare. Tror inte varken han eller vi kommer få några bestående men.

9 responses to “tillåt mig gnälla en aning

  1. SV: Japp jag funderar på om jag kommer hinna mörda min blogg innan den hinner mörda mig, eller iaf mitt tålamod.. det går inte riktigt som jag tänkt mig, så jag får helt enkelt nöja mig med den vanliga ”enklare” designen än den jag vill ha!

    Krya på er där nere, eller så tittar ni helt enkelt förbi Playa del Nynäshamn, platsen där solen alltid skiner..

  2. Mallisvännerna

    Kan inte mer än hålla med….hur kan man redan ha blivit förkyld?!?

    Krya på er och hoppas att vi kan ses snart!

  3. Hoppas att mamma J gav dig den där ktamen jag skickade. Jag hann ju träffa henne och lillebror fort utanför ert hus, av en ren slump!

    Nina

  4. KRAMEN skulle det ju vara…

  5. Jag har också ont i halsen idag samt är lite täppt i näsan. Så typiskt när jag ska börja jobba imorgon 😦 Men jag propparmig full med echinacea så får vi se. Det brukar hjälpa.

    Hoppas ni mår bättre snart och att lillebror börjar sova i eget rum snart!

  6. pappabloggen2

    MV: krya på er också!!

    Nina: Absolut men hade ju velat ha en redig kram också!

    Anna: Så det finns anledning att grejor som echinacea funkar.. kan vara värt ett försök, hoppas det funkar för dig alt att du njuter av förlängd semester 🙂

  7. Sv: Vad sjutton ska du hit och göra, jag menar här finns det ju verkligen ingenting att göra förrutom att åka till gotland eller polen typ.. fast om ni ska på något töntigt möte eller något så finns det några sånna anläggningar.. men du är varmt välkommen till hålan som gud glömde..

  8. Kan meddela att echinacean hjälpte. Förkylningen blev aldrig någonting!

  9. pappabloggen2

    Härligt!!

Kommentera

