snålpappan


Storasyster har haft en fin trehjuling hur länge som helst men cyklat totalt 10 meter med den. Mamman har klagat lite på att det borde finnas trampor. Pappan har påmint sig själv och mamman om hur det var förr och att allt inte måste vara perfekt för att funka.

Häromdagen fick storasyster en ny OCH fungerande trehjuling. Storasyster cyklar sen dess som att det inte finns en morgondag. Idag cyklade hon till lekplatsen och mataffären som båda ändå ligger en bit bort (tror inte jag hade haft tålamod att cykla den distansen med så usel utväxling om det fanns en proportionerligt stor trehjuling). (Vilken absurd tanke förresten.)

Vid affären parkerade hon stolt sitt ekipage bredvid dom andra cyklarna och proklamerade för några tillfälligt passerande att ”Jag har en fin cykel. Den är svart.” Det fick de passerande ju hålla med om.

5 responses to “snålpappan

  1. Jag gillade tanken med den gigantiska trehjulingen. =)

  2. Gulligt!

    Har du köpt Morfar Prosten än? 😉

  3. Skrev några rader om din blogg när jag rekommenderade mina bloggar som jag har som länkar.. =D

  4. Hittade in hit från ”granis” sida och måste säga att det är roligt att hitta fler pappabloggare då det tyvärr inte finns så många av dom.
    Här kommer jag kika in fler gånger. 🙂

  5. pappabloggen2

    Skolis – nä men det ligger på min mentala att göra lista!

    Andreas – Välkommen!

Kommentera

