kommersiella katten


hello kittyJag tror bara det handlar om veckor sen jag för första gången uppmärksammade odjuret här bredvid, fem minuter efter att storasyster insåg sin kärlek till densamma. Hello Kitty heter ohyran. Eller är det en serie, en film, en bok, vad? Men sinnesjukt populär verkar den iaf vara. Och nu har vi mockasinerna, badrocken, flera olika leksaker och möjligen nån annan ”nyttopryl” med samma tveksamt söta katt.

Vad hände? I vår antiplast-attityd (som iofs går att ifrågasätta) gillar vi ju fina leksaker gjorde i Sverige av norrländsk furu, målade i giftfri färg (sanningen är väl snarare att även Brio är helimporterade prylar från länder med lågprisarbetskraft, men ändå?!).

Storasyster får väl ha sin kärlek, jag tänker fortsätta med min naiva dubbelmoral och se horn sticka upp ur det där sockersöta kattfacet.

2 responses to “kommersiella katten

  1. Haha, jag håller med dig till fullo! Det där kattskrället alltså, varje gång jag ser dess munlösa nuna känns det som hon(han?) klöser mig i ögonen.

  2. pappabloggen2

    TACK!! Äntligen nån som ger mig lite vatten på min kvarn, hade börjat tro att jag var ensam i hela världen som hatar en tecknad katt!

Kommentera

