tid är relativt


Vi träffade en av storasysters dagiskompisar på lekplatsen idag. Vi kan kalla honom Olle (men Olle heter egentligen något helt annat och det är inte Olle som är med i filmen). Olle är lite äldre än storasyster, gissningvis 3,5 år. Han hade fått ett litet märke under foten och var lite bekymrad. Jag kikade på det och försökte rädda hans dag med att det går över när du gifter dig.

Olle; Vad är gifta sig?

Jag; När man går till kyrkan med en flicka* man tycker mycket om och så lovar man varandra att vara tillsammans länge, länge, länge.

Olle; HELA dagen???

—-

* Jag vet, lite inskränkt och konservativt men jag kände inte att det var läge att komplicera saken mer än nödvändigt.

5 responses to “tid är relativt

  1. HELA dagen låter faktiskt riktigt länge ;). Bra förslag när det gäller Folkets Park! Måste erkänna att även jag haft mina fördomar, men då är det dax att ta död på dem genom ett besök. Kram M

  2. Mallisvännerna

    Haha, grym kommentar. Att vara gift en HEL dag är ju sanslöst länge………!

    Saknar för övrigt den goda Mallis-ölen, det trevliga sällskapet och de fantastiskt varma och sköna kvällarna. Vi har precis grillat och det gick INTE att sitta ute….

  3. pappabloggen2

    Erics M – men kanske skall man varna för att bygga upp förväntningarna för mkt men småmysigt och genuint på nåt sätt!

    Mallisv – Dito! MMMMallisölen! Just kvällarna är ju nästan det stora med medelhavssemester.

    Får hoppas på storslaget väder på lördag så vi får en go grillKVÄLL med föregående goa bad (packar bananen sina speedos???)

  4. ”Det är inte pojken/flickan i filmen som skrivit brevet…” Gamla goda ”Bullen” med en yngre Timell…En alltid lika rolig kommentar!

    Själv njuter jag några sista dagar/kvällar/nätter av medelhavsklimat innan vi styr norrut!

  5. Fniss! Olle kommer bli en hjärtekrossare och casanova låter det som 🙂

Kommentera

