ta inte mina stordåd ifrån mig!


Vi kör ju en del potträning med storasyster vilket går ganska bra men det innebär också att kiss o bajs är lite känsliga ämnen. Man får inte göra saken svårare genom att förstora den men samtidigt är det viktigt att inte missa ett besök på pottan så fråga ganska ofta måste man ju.

Igår blev en sån där balansgång till en ”nödblöja”. Vet inte om det är ett vanligt fenomen (?) men ett uppenbart behov av att gå och göra det stora kunde inte lösas på pottan just denna gång så för att inte försvåra mer än nödvändigt så fick det bli en blöja som ersättning för pottan. Efter en privat stund (viktigt!) följde en i läget oväntad konversation.

Jag; – Har du bajsat lite?

Storasyster; – Nej

(Brukligt svar i dessa lägen men av rummets odör var det tveklöst hur läget egentligen var.)

Jag; – Jo men lite bajs har det nog kommit?

Storasyster; – Nej

Jag; – Men jag tror att det har kommit bara pyttelite, kom så byter vi

Storasyster; – Inte bajsa lite. Bajsa mycket!!

Vilket var en helt korrekt analys av läget..

5 responses to “ta inte mina stordåd ifrån mig!

  1. Åh vilken härlig blogg du har!
    Är allt bra med dig denna underbara dag?

    Kram!

  2. pappabloggen2

    tackar och jotack bara bra, solen skiner o det är spännande match i Malmö ikväll! bra själv också? 🙂

  3. Självklart viktigt att det är STORT det man åstadkommit!

    Vår pott-träning tog en skarp vändning för någon vecka sedan och numera finns ingen blöja i huset längre. Bara en dag liksom! Det var en bra dag enligt mamman.

    Njut av vädret, ni verkar ha fått vårt!

  4. Klockrent! Ännu inte blöjfri men redan språkpolis – inte illa!

  5. Haha, svar på tal! ”Du frågade ju en viss sak och då svarade jag på det!”

Kommentera

