optimal kundvård


Idag var det dags att reklamera en 18 månader gammal mikro. Ett uppdrag som skjutits på ett tag, det kändes som ett mission impossible men laddad med konsumentköplagen blev det ändå av idag. Jag undviker hellre en sån situation än tar en kamp om en ”sketen elpryl” men vet å andra sidan att jag blir tokarg om jag blir nekad mina rättigheter om jag vet att jag har rätt. Så det var tom lite adrenalinkänningar på väg in i butiken!

Snopen beskriver nog bäst vad jag blev när jag fick ett minst sagt fantastiskt bemötande. En snabb titt på kvittot, ett konstaterande om att reklamationstiden inte hade gått ut och jag var i princip redan på väg ut ur butiken med en sprillans ny version av min mikro. Inget snack om hur den hade hanterats eller om eventuella (långdragna) reparationer – bara skitbra kundvård. Dom tittade inte ens på den gamla. Otroligt!

Så en rekommendation är på sin plats – shoppa på Optimera (i Malmö). Och tacka din lyckliga stjärna för det där kvittospettet som håller reda på dina gamla kvitton. Om du nu har ett sånt.

Kommentera

