trotsåldern


..är det verkligen en fas (hoppas) eller (som jag misstänker) bara ett skutt upp i tålamodsprövningen som sen faktiskt inte trillar tillbaka i nån sorts större lugn efteråt? Och om det är så väl att trotsåldern tar slut, när händer det???

6 responses to “trotsåldern

  1. Trotsåldern tar slut när barnet går in i en ny trotsålder;) Njut, säger jag, min erfarenhet säger att denna fas är som en fis i rymden i jämförelse med sexårstrotset:)

  2. Så sant som ovanstående sagt…av vad jag hört av andra iallafall.

    Tycker just nu att Selmas trots är jobbigare än Hjalmars…honom kan man ju resonera med men han borde ju veta bättre vilket kan driva en rakt ut…

  3. usch, det där ser jag inte fram emot!

  4. Vid 25 tror jag; när barnen har egna barn 😉

  5. Linda: Nej, i mitt fall stämmer inte det där 😉 Jag är snart 34år och har 3 barn och ibland när jag inte har fått mat beter jag mig som en trotsig treåring. Råkar då min mamma ringa mig brukar hon säga att jag ska sluta trotsa.

    Källa: Min egen man här hemma 🙂

  6. Mina systrar brukar säga att jag gick in i trotsåldern när jag var 2 och sen väntade de bara på att den skulle ta slut. Jag själv skulle nog säga att den tog slut när jag var 21. Men ibland får jag återfall…

Kommentera

