effektiv och glad


Måste få lov att skryta lite idag. Kl 11.40 gav sig undertecknad, lillebror och storasyster ut på en halvmilsmarch i skogen. Innan dess hade det varit frukost, tidning, rejäl omgång på gymmet, matshopping och besök på systemet. Dessutom transport till skogen med tillhörande in- och utpackning av barn och tillbehör i bilen. Kanske vardagsmat för normaleffektiva men för den här pappan och dessutom på en lördag… det är världsunikt.

lillebror-163b

Vårkänslor i skogen! Nya syskonvagnen (Carena Twinbuggy) är stor och lite för tung men 5000 kr BILLIGARE än den där snoffsiga varianten där ett syskon sitter ovanför det andra, dvs inte aktuellt...

Systembolaget var för övrigt en otroligt upplyftande upplevelse. Scenen: En styck ensam rödtjut-bag-in-box på bandet (inte i det billigaste segmentet) samt precis efter öppningstid en solig lördagsmorgon – vilket alltihop, i min fördomsfulla värld, faller utanför den typiska ungdomsfyllan bland killar i 20-årsåldern. Men kassören (som jag handlat av ett flertal gånger tidigare) tittade skeptiskt en liten stund och sa sen ”nu blir jag väldigt förvirrad och måste nog be att få se på ditt ID-kort”. Jag fyller 37 nästa gång och stod orörlig ett ögonblick medan jag väntade på att han skulle brista ut i skratt. Inget hände och till slut fick jag helt enkelt langa upp körkortet medan jag tackade för komplimangen!

5 responses to “effektiv och glad

  1. Jag blir alltid lika galet glad när jag måste visa leg på systemet. Det är på nåt sätt min bekräftelse på att småbarnsåren inte satt alltför tydliga avtryck i mitt ansikte 🙂

  2. Ung och snygg!! Snygg och ung!!

    Jag är imponerad av din effektivitet denna helg! Osten är uppskriven på listan…:-) En dag kanske den kommer med hem till Sverige!

    Kram Nina

  3. Vacker foto, är det Skrylle?

  4. Lilsys; jamen visst! ganska fånigt men väldigt gött. å andra sidan gissar jag att du har en del år till godo på mig? så ser det ut iaf.

    Nina man tackar 🙂 vad gäller osten kanske man borde komma ner o hämta själv..

    LP; si correctomundo!

  5. Haha underbart! Jag blev vägrad att köpa snus till min snusande sambo i förra veckan eftersom jag inte hade leg med mig. Jag blev klädsamt missnöjd och sambon utan nikotin. Perfekt!

    Herregud vilken hurtig dag! Nu känner jag mig ännu färsigare med allt mitt bakande ;). Och JO, de där bollarna är tidsödande! Men har man väl börjat…. tja, vad ska man göra??

    KRAM

Kommentera

