En liten grabb med ett namn


Så… drygt ett dygn senare.. Lillebror ligger här brevid i soffan och sover lugnt. Och heter något! Vi har smakat på det och det känns helt rätt.

Namnet fanns med på listan redan inför storasysters ankomst och har egentligen varit bland de två mest sannolika under hela den här stökiga namnresan.

Det har en lite märklig historik för min egen del eftersom min far (som jag aldrig träffade) hette så. Dock med en annan stavning.

Och det är lite småtufft vilket jag gillar.

Så om inget oförutsett händer – meet lillebror, numera känd som Axel!

9 responses to “En liten grabb med ett namn

  1. Axel, tjoho vilket fint namn! Ni har onekligen god smak 🙂
    I god samklang med Alva också.

  2. Mallisvännerna

    Jättefint!

  3. Fin fint!
    Bra val!

  4. Spännande att få veta 😀

  5. Ida, Robert och Edvin

    Grattis till namnet Axel!!!

    Vilekt bra val.

  6. perfekt! 🙂

  7. Maria i Ystad

    Axel heter lillebror i vår familj också (10 år) och faktiskt inte så vanligt. Ensam i klassen och även i handbolls- och fotbollslaget.
    Storebror heter Erik.

    Ha de gott! Maria

  8. Hej Axel! Bra val tycker jag. Kram

  9. I like! Och det passar så bra med Alva!

Kommentera

