många bra förslag!


Tusen tack för alla namnförslag, både här i bloggen och här hos kompisarna fortsätt gärna! Inspirationen och tankearbetet flödar. Jag har fått en het kandidat till idag men den föll nog inte mamman på läppen.

Problemet nu är; hur 17 hamnar man i ett läge där man tar ett beslut? Utan att ångra sig sekunden senare… så länge beslutet inte är taget så är alla alternativ tänkbara men sen.. Borde man sätta en deadline?

Skumt, inga av dessa tankar fanns första gången. Det var så lätt. Tycker det borde varit svårare första gången, då hade man ju ingen vana.

Well, well – han lär för eller senare få ett pass med ett riktigt namn i, möjligen fortsätter han som ”lillebror” ett tag till men ett namn lär det ju bli.

11 responses to “många bra förslag!

  1. Jack! Mitt favoritnamn men funkar tyvärr inte på spanska vilket är ett krav.

  2. Vi har ett par kompisar som fick en liten kille. De kom ner på två namnförslag till slut. Då kallade de honom för ena namnet ena dagen och andra namnet nästa dag. Då ”släppte” det tydligen och det ena namnet kändes mer rätt. Lite mysko men kanske värt att pröva?

  3. Loa tycker jag är fint!

  4. Hmm Lillebror är ju också ett namn… 🙂

  5. Oj vilken tur att jag inte bor i skåne då 🙂

  6. Det fortsätter regna in namn hela tiden. Det märkliga är att jag och sambon är lika ställda när det gäller pojknamn. Vi satt igår och funderade ikapp… men nothing! Jag lovar att det blir Clint till slut. Huga!

  7. Har länge funderat på en f.d. elevs namn (som var verkligen var en stjärna och därför gillar jag namnet skarpt). Tyvärr med R, me det är ju värt ett försök. Arvid!

  8. Måste bara säga Dennis, grymt bra namn, både sött och ganska tufft 😉

  9. Hmm, har inte Alva några förslag då?

  10. Hej! Mina förslag är Tim, Vilmer, Algot, Oliver, Sonny och Petter.
    Lycka till med namnsökandet, det löser sig nog så småningom:)

  11. Olle, Olof och Arvid tycker jag är vackra namn.

    Smaken är som baken..
    Jag själv brukar tänka ”vilket namn skulle mitt barn som vuxen kunna presentera sig med i en seriös arbetsrelaterad situation”. Så där faller namn som Neo, Liam och d.l. falla från urvalet.

Kommentera

