handla med en tvååring


Att gå på matinköp med en livsglad tvååring har sina sidor. Oftast är det åtminstone smidigare att undvika det men har man tid och energi kan det tom vara ganska kul. Just nu vill storasyster hemskt gärna vara med och bestämma vad som skall hamna i korgen. Från hennes shoppinglista senast:

– Charlottenlök
– Väldigt dyr ekologisk vitkål
– Vattenmelon
– Pågens kanelgifflar (stående post!)
– Mysko te
– Skum barnvitamindryck
– Småyougurt med apor på
– Tre olika serietidningar
– Två barn-dvd
– G O D I S (smågodis och alltid några klubbor)

Lyckligtvis märker hon inte att man smyger ut en hel del men vissa grejor får följa med, denna gång tex vattenmelon (se bild) som jag nog aldrig hade kommit på att köpa så här mitt i vintern. Godisplocket tillåts bara på helgerna (och listigt urplockande från korgen hade nog inte funkat på just den punkten misstänker jag).

lillebror-126b

Inte dela, I N T E dela!!! Nähä, ok då..

5 responses to “handla med en tvååring

  1. Kan inte annat än att hålla med. Det hela kan vara otroligt roligt men också den raka motsatsen. Glädjande men tålamodskrävande.
    Selma har ”snatteri-tendenser” och väljer ibland ut någon vara i kundvagnen (som hon absolut skall sitta i) som hon senare inte vill (läs: vägrar) att vi skall betala för…

    Underbar bild förresten!

    Kram Nina

  2. Och jag kör ”nej, Peo, vi kan inte köpa det godiset – det är affärens”. Hehe 🙂

  3. Ha ha… vilken liten goding!

    Hon fick mig att tänka på när jag och min man var på bröllopsresa i grekland och man kunde köpa just odelade meloner vid stranden -gissa vilken gravid kvinna som tryckte i sig en sådan liten nätt en på ett och ett halvt kilo! Mums med melon!

    Så jag säger som dottern, INTE DELA!

  4. Till kusin Isabella brukar vi köra att ”godiset gått och lagt sig och inte får väckas”. Mycket pedagogiskt och inte ett dugg framgångsrikt ;).

  5. Fantastisk bild. Än så länge visar Edvin mer intresse för bananer och 10kg rissäckar än godis avdelningen, bara att njuta så länge det förhåller sig så antar jag.

Kommentera

