2 veckor senare


Nu har vi ju varit 4 i familjen i drygt två veckor och jag kom att fundera på alla förhandsvarningar om hur omöjligt det skulle vara att föreställa sig omställningen från ett till två barn. Så jag lät i stort sett bli att försöka föreställa mig.

Men.. det hände ju inte riktigt!

Visst är det annorlunda men inte så att världen är helt upp och ner?! Det är verkligen dubbelt upp när man skall göra något på bortaplan men egentligen bara jobbigare tills man är ur huset.

Och 2 mot 1 situationerna är ju tuffa vilket mamman mer än jag fått uppleva än så länge. Att vara mitt i matningen av lillebror samtidigt som storasyster behöver hjälp med pottan är ju något av ett konststycke.

Men annars, njae inte så värst. Men det kommer kanske…

8 responses to “2 veckor senare

  1. Mallisvännerna

    Det är nog himla individuellt hur man upplever omställningen till en större familj, och det beror säkert också på huruvida man syftar på omställningen i samband med att nyfödingen anländer eller om man menar lite senare….. Ofta kan det ju (förhoppningsvis) vara ganska ”lugnt” de första veckorna om den nya familjemedlemmen mest sover. Ska bli spännande att höra hur du upplever det när lillebror mest är vaken om dagarna, är mobil och tar sig runt i hela huset, pillar i kontakterna, tuggar sladdar, drar ner lite blomkrukor, har en järnvilja av stål, raserar storasysters fina legobygge tills hon blir tokarg etc etc……..hihi…..det är ju då det blir riktig fart i huset…… 😉

  2. Mallisvännerna beskriver det hela på ett sätt och med ord som om det skulle vara jag…

    Kram Nina

  3. …som skrev menar jag (sådär stökig är jag inte så ofta längre).

  4. pappabloggen2

    Jamen typiskt… nu när jag äntligen kommit fram till att det är rätt easy peasy det här med två kids så skall nån komma o rasera alltihop..

    Nä men det stämmer ju, ”tipsen” kommer ju inte från nybörjare som vi själva. Men jag räknar oerhört kallt med att lillebror är filbunketypen. Blir det storasyster-energi på honom får vi använda bytesrätten..

  5. Vi hade en lugn omställning från 1 barn till 2 och jag kan inte påstå att det någongång känts kaotiskt eller övermäktigt. Men så fick vi 2:an mitt i sommaren vilket gjorde att hela familjen var lediga tillsammans i väldigt många veckor. Det var skönt och bra!

    Men det är nog väldigt olika från familj till familj.

  6. Längtar tills jag får smaka på 2 mot 1 😀

  7. Pingback: RS-vak « Pappabloggen två

  8. Det kanske inte händer första veckorna 😉

Kommentera

