fin!


Jag minns med ytterst obehagliga rysningar hur det var att sticka på syslöjden i åttan. Hur kan det utvecklas till en positiv fritidssyssla?! Men uppenbarligen kan det bli så. Här ett verk som lillebror skall växa i så småningom. Den här pappan är mäkta imponerad, både av fliten och resultatet.

lillebror-069b

Så – in i kommentarerna och ös beröm på den kreativa och duktiga mamman! (:

13 responses to “fin!

  1. Åh, så jättefin! 🙂
    hälsar Kottemamman som är usel på att sticka och också minns syslöjden med viss fasa… Kotten kommer inte att få något som är hemstickat av sin mor inte. Tur att blivande farmor är fruktansvärt duktig på just handarbete!!

  2. Mallisvännerna

    Superfin!

  3. Verkligen, verkligen imponerad. Tänk om jag haft kunskap och tålamod till sådant.

    Japanresan är, tyvärr, bara för den arbetande mannen i huset vårt! Jag är dock mäkta avundsjuk, men vi njuter av mormors besök istället!

  4. Jättefin!
    Vilket tålamod dina barns mamma måste ha, och så noggrann och fingerfärdig sedan.

    Hemstickat hör verkligen till dagens ovanligheter. Alltid denna brist på tid.

  5. jättefin =)

  6. Superfin! Duktigt, jag kan inte alls sticka, har samma hemska minnen från syslöjden som du 🙂

  7. pappabloggen2

    tack hörrni, bra peppat, tröja 2 är redan i stickorna 😉

  8. Är den till mig?

  9. Förtydligande på sin plats kanske, jag älskar koftor särskilt med stora knappar, en sån där skulle jag lätt använda om den inte är sticksig.

  10. pappabloggen2

    Absolut inte sticksig… Du får kasta in en beställning.. Räkna dock inte med H&M-pris, garnet till den disktrase-size var smått absurd…

    🙂

  11. Men så fiiiiiin! Frugan kan minsann! Hade jag virkat/stickat/sytt en tröja hade Eric definitivt blivit mobbad i sandlådan. Kramar

  12. Meen,
    jag trodde det va SjälvaPappan som stickat den?
    Kom igen: Killar kan oxå…
    =o)
    *nickar-uppmuntrande*

Kommentera

