inga tecken


..på nåt syskon. Hur många procent får eg på sin utsatta dag? Nån som över huvud känner nån som fått då? Tror bara det är ett snittvärde mellan alla tidiga och alla sena ankomster.

5 responses to “inga tecken

  1. Det är väl rätt ovanligt tror jag. Alla sa det till mig i alla fall; först frågade de när jag var beräknad och när jag sa datumet la de huvudet på sned och sa ”hehe, ja men du kommer sääääkert gå minst en vecka över tiden”. Morr! Fyra dagar före kom hon, in your face liksom!

    Jag har också hört att det ofta blir liknade som första, att ni med andra ord kan tänka på hur det var med Alva. Å andra sidan har jag också hört att det är individuellt för varje bebis. Så jag vet inte… Hoppas han kommer snart i alla fall, väntan är jobbig. Och alla samtal från folk som undrar förstås…

  2. Jag har hört att 5 procent kommer på bf. Inte så många med andra ord. 🙂

  3. Jag kom faktiskt på utsatt datum, men efter en 40-timmars förlossning… 🙂

  4. pappabloggen2

    Också hört att tvåan gärna beter sig som ettan, i så fall har vi 6 dagar kvar att vänta ):

  5. Jag gick fem dagar över tiden med ettan. Tretton (!!!) dagar över tiden med tvåan och fick tredje barnet tio dagar INNAN bf!!! Som att kasta tärning ungefär 🙂 Lycka till nu. Den som väntar på något gott…

Kommentera

